Orangeriet er forårsklar

Orangeriet er forårsklar

Dejligt med solskin, så orangeriet kunne få en gang forårsrengøring/oprydning. Det er første år jeg har overvintret med et drivhus i haven. Vores orangeri har fast bund, men er ikke isoleret. Jeg er ikke særlig god til at tage planter og blomster ind til vinteropbevaring, så jeg var spændt på at se, hvordan det hele så ud efter de kolde måneder.

               

Blomster og planter så fine ud. Vi har to citrustræer og begge har de skønnest gule citroner. Jeg har endnu ikke smagt dem - jeg nænner faktisk ikke at plukke dem. De er vældig dekorative - så jeg nøjes med at nyde med øjnene.

           


Kiwi'en gav ingenting sidste år - men ser virkelig ud til at trives i år. Det samme gør vinen - mon ikke jeg er heldig at få lidt flere klaser i år.

Jeg har haft flere pelargonier stående siden sidste sommer også i drivhuset. Også de ser sunde ud - de vokser og bliver store og kraftige.



Samtlige planter og træer er sat i græske terracotta krukker. Rødderne kan ånde i terracotta, som ikke er glaseret. Desuden bliver terracotta krukker så smukke når de med tiden får naturlig patina. Den grå krukke med den store pelargonie er en brugt sag fra Kina. 

Alle krukker er købt i butik Den Gamle Mølle - jeg får snart en ny sending græske og italienske krukker hjem - autentiske, krukker som kun bliver smukkere med tiden. Følg butik Den Gamle Mølle på facebook og instagram - vi opdaterer altid med nyheder.

Rigtig dejlig forårs-weekend💚💚




Kommentarer