Eges Have - en drøm af en have.




Kære Læser 💚

jeg blev helt og aldeles forelsket i denne gamle have. 25 år have de arbejdet med og dyrket haven. Gamle lækre snørklede træer og roser der blomstrer og ikke mindst dufter alle vegne. Mange niveauer og hyggelige stier. Der var mange besøgende i haven og alle blev ligesom jeg stille og roligt lullet ind i eventyrhavens stemningen. En haves svar på Pippi Langstrømpe - fyldt med overraskelser.

Flere drivhuse er der i haven, skønne arbejdsstationer, hvor man virkelig fornemmer, at der bliver arbejdet med planterne og blomsterne. Drivhusene falder smukt ind i havens miljø, det vil I tydeligt se på billederne. Efter arbejdet i drivhusene kan man sætte sig i pavillonen på toppen af haven eller ved en af de andre hyggelige siddepladser, som findes rundt i haven.

Nyd billederne, bliv inspireret - men helt ærligt........den unikke stemning er helt umulig at gengive på billeder.




Så snart man træder ind i på grunden bliver man budt velkommen af hyggelige opstillinger.
Ikke specielt organiseret - bare stemningsfyldt.


Gamle stiger med patinerede urtepotter.
Man får bare lyst til at lave lignende opstillinger i sin egen have.


Æbeltræ med snørklede grene, hvor en rose vokser fuldstændig vildt.
Lige nu blomstrer rosen helt overdådigt.


Roserne i det gamle æbletræ - lidt tættere på.


Og under æble/rosentræet en skøn skyggefuld plads.
Nyd en kop te - eller et nyplukket æble, når den tid kommer.



Dette foto er et af de skønneste fra haven.
Virkelig en skøn måde at få pakket et helt almindeligt drivhus ind i naturen.
Pludselig er drivhuset overhovedet ikke almindeligt.


Her et andet drivhus, som man finder bag alle de frodige grønne planter og blomster.


I drivhuset bliver der arbejdet med blomsterne. Duften er skøn.


En lille fontaine som giver fugt i drivhuset og som afgjort er med til at skabe stemning.
Et glas rosévin og jeg er henført til en italiensk have.
Tror faktisk de færreste italienske haver kan måle sig med Eges have 💚

Super god udnyttelse af pladsen i drivhuset.
Et bord er bygget op i midten af drivhuset, hvorpå man i højden har bygget hylder.
Igen virker det utrolig frodigt - her har man virklig lyst til at nørkle.


Overalt i haven er der de hyggeligste stier, som leder dig videre i haven.
Da jeg havde gået haven igennem, vendte jeg om og gik samme vej tilbage.
Pludselig så jeg nogle helt andre planter og opstillinger.


Check lige denne sti - hvor mon den fører hen - det ser jo uendeligt ud.
Den fører ingen steder - det du ser i bunden er et spejl.
Skøn effekt som giver dybde i haven.


3 små skure var bygget i haven - ingen døre i - nemt og tilgængeligt.


Vandkander og zinkbaljer - samlet et sted.
Du ved hvor du kan finde dem og samtidig er de et dekorativt indslag i haven.
Øjet har hele tiden noget at hvile på.


Og selvfølgelig en lille hvileplads - her sad jeg selv og nød en kop kaffe.
Se den smukke japanske løn og den dekorative rustne kugle.
Under den japanske løn var et rustent fuglebad - altid dejligt med vand i haven.



Lækker skifferplade, hvorpå træets sort var skrevet.
Smukt træ med snørklede grene og smukke blade.
Sylebladet hyld - sådan en vil jeg ønske mig.



jeg er vild med kastanjehegn - og det skal helst se patineret ud.


Mere kastanjehegn. Brug det til at skabe gangarealer eller til at skabe små rum i haven.


Når arbejdsdagen er slut, må dette være et af de foretrukne steder at sætte sig.
En pavillon på toppen af haven - velfortjent nyde det der er skabt i løbet af 25 år.


Et lille kik ind i pavillonen - så hyggeligt og fint.

Dette var blot et lille udpluk af hvad jeg så i Eges have. En virkelig stemningsfyldt oplevelse. Tusind tak fordi I til åben have arrangement vil dele det med os andre havenydere. I sætter overliggeren højt.

En skøn dag til alle.

Kommentarer

  1. Det ser umådeligt smukt ud, håber at næste åben have dato passer mig bedre 😊. Men det jeg har set på billeder, pirrer i den grad min både min fantasi og lyst til at besøge stedet 😊. Dejlige billeder du giver vi andre, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margit☀️Eges have er så fin og hyggelig uden at være prangende. Man har det virkelig dejligt der - så sæt endelig kryds i kalenderen, næste gang de åbner🍀🍀ha' en dejlig sommer. Kh Margit

      Slet
  2. Tusind tak for dit besøg og ikke mindst de flotte billeder/ord på din blog.
    Vi har tilladt os at dele dit indlæg via vores facebook

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bestemt mig der takker, det var rigtig hyggeligt og inspirerende at se haven og hilse på jer - og tak fordi I deler mit indlæg, det er jeg glad for🍀🍀

      Slet

Send en kommentar