Gårdbutik bliver til en livsstil



Kære læser💚

En lille historie om Butik Den Gamle Mølle...

Butikken hedder Den Gamle Mølle. Bygningen har oprindeligt fungeret som vandmølle og kan spores helt tilbage til 1340. En virkelig skøn og stemningsfyldt bygning - både ude og inde.....

Jeg åbnede butik Den Gamle Mølle i oktober 2016 - vel vidende, at det tager tid at skabe grundlag for en gårdbutik. Her kommer folk ikke bare lige forbi. Oftes er det et aktivt valg at køre hertil. 

Jeg var  dog sikker på, det kunne lade sig gøre. Allermest fordi jeg er overbevist om, at mange får den samme følelse, som min mand og jeg gjorde, da vi kom her første gang:

Her er ganske enkelt rart at være.

Kunne jeg få andre til at se og nyde omgivelserne og min passion for krukker, glæde sig over det rustikke udtryk i indretningen og bare have lyst til at blive inspireret, skulle det nok gå. Det troede jeg på og det gør jeg stadig 😊mange haver og terrasser har fået nye græske og italienske krukker i år - og husk de bliver kun smukkere med årene....







I butikken ønsker jeg, at du som kunde skal få en dejlig oplevelse og føle, at du virkelig kan slappe af i skønne omgivelser. Bare gå ligeså stille rundt med en kop kaffe i hånden....og blive inspireret af de produkter og sammensætninger du ser. Det er den stille og hyggelige stund, jeg vil skabe i butikken. En butik, en stemning og et sortiment man husker og har lyst at komme tilbage til.

Til butikken hører også orangeriet. Orangeriet fyldes med krukker og blomster - men der vil altid være en siddeplads, hvor du kan nyde duftene.



               


Græske krukker, småmøbler fra Kina, vintage kalkmaling, hørprodukter og garn kan du altid finde i butik Den Gamle Mølle - det er grundstenen i sortimentet og vi udvikler hele tiden på det.  

Butikken er en sæsonbutik og har åbent marts-maj og igen oktober-december. Kom og oplev stemningen i hver sæson (jeg lukker for denne sæson den 3.6-2017 og åbner igen den 5.10-2017).


Fra gårdbutik til livsstil.......

Fra oktober flytter vi ind på gården og butik Den Gamle Mølle bliver en skøn del af det univers, min mand og jeg ønsker at skabe på gården Ludvigsholm, som er opført i 1733.

Ny epoke og ny livsstil - frisk luft, stor hund, masser af plads, skønneste have, ukrudt i rå mængder, træer som skal beskæres og bindingsværk, som skal plejes. Udlejning af festlokaler, som i weekenden fyldes med glade gæster til bryllup, fødselsdag og konfirmation. Det bliver spændende og jeg glæder mig til løbende at beskrive aktiviteterne i haven, i orangeriet og i butikken.


Masser af aktivitet.
For os giver det hele rigtig god mening.








Kommentarer