Haven i Hune - jeg er fyldt med inspiration


Kære læser💚


Haven i Hune er en oase for havefolket. Uanset om du bare vil nyde en dag i grønne omgivelser eller du har brug for inspiration til et hjørne i haven er "Haven i Hune" bestemt et besøg værd.

Ved mit besøg var der desuden udstilling af krukker, figurer, taburetter og kander fra forskellige keramikere. Se flere af "værkerne" på nedenstående fotos.

Dette er blot en lille del af de indtryk jeg fik - der er så meget at se på og nyde.

Tag på udflugt - og husk at give dig god tid.



Lækker åben konstruktion, som efterhånden vil blive dækket af blomster. 


"indenfor" i det åbne drivhus trives blomsterne


Efterhånden vil slyngplanterne beskytte blomsterne mod vind og regn. 


Et af de mange hyggelige og kunstneriske indslag i haven. Rustikke strandsten
sammen med smukke blå kugler.
vand i haven er dejligt - behøver ikke altid at være stort. En zinkbalje eller et rustent kar
med vand kan også gøre det. Se evt. mit blogindlæg fra Fru Pedersnes Have.


En fontaine giver lyd og liv.


Et springvand, keramikkugler i ring og den smukkeste krukker.


Jeg er faktisk mest til rustikke krukker i græsk terracotta - men denne glaserede krukke er
virkelig lækker og meget dekorativ.




Endnu en krukke i glaseret keramik. Her sammen med 2 krukker i cement-look.
Jeg tror umiddelbart det er et letvægtsmateriale "cement-krukkerne" er lavet af.
Men et godt miks, som giver os noget at se på, vurdere og snakke om.


En hyggelig siddeplads - eller brug pladsen til at lave hyggelige stillebens.
Måske en lille overraskelse for de besøgende.


Skøn siddeplads - det er dejligt at have små steder rundt om i haven, hvor man lige
kan sætte sig - bare for at tænke et par tanker.


Ofte laver man trapper i haven af sten og tegl - men træ gør sig virkelig godt.
Se evt. mit indlæg fra CPH Garden (hamrende hyggelige havehuse...) her er der
fotos af en sti, som er lavet af træstykker. Har man store gamle stykker træ, ville 

 det være superlækkert til et sti - hvis man selvfølgelig er til den stil.


En smuk stentrappe som fører os til et nyt rum - man ved aldrig hvad der venter.
Det er det, der gør en have spændende og interessant. Her kan man gå på opdagelse.


Endnu en lille trappe til et nyt niveau.
Dejlige rå schaussesten , hvor der lige er lidt mos i "fugerne".
Jeg kan godt lide, når det ikke bliver for "friseret"


Endnu en siddeplads - lidt mere tilgroet💚


Et grønt udsnit af Haven i Hune.


En siddeplads under roserne - sikke en duft.

Træerne med de krogede stammer og de tætte kroner, giver små skyggefulde oaser i haven.
Et lille cafebord med hvid dug og 2 stole - så har du den helt rigtige stemning.

Jeg tænker på et romersk bad - af den smukkeste slags. Virkelig et smukt stykke håndværk.
Se de 2 næste fotos, hvor du kommer lidt tættere på.

Et keramik-puslespil - usædvanligt smukt indslag i en usædvanlig smuk have.

Læg lige mærke til at flere af "blomsterhovederne" er delt over 2 klinker.
Gedigent håndværk.


Fyldige figurer i keramik. Jeg har desværre ikke noteret kunstneren - men er sikker på
Haven i Hune vil være behjælpelig med navnet.


Nyd lige taget på cafeen - rådhusvin - og forestil dig så, når efteråret kommer
og bladene bliver helt røde - det er lige før jeg besøger Haven i Hune til efteråret,
bare for at kunne nyde det syn.

Inspirerende oplevelse, hvor der er mange ideer at tage med hjem. Nogle mere opnåelige end andre😅. Jeg sluttede besøget af i havens butik, hvor jeg ikke kunne gå uden om 2 hyggelige keramik kander. De skal bruges som vaser og får en fin plads i haven. 


Et dejligt minde om en virkelig dejlig have💚


Kommentarer

  1. Enig :-) Vi var der i weekenden og overnattede. Man kommer altid hjem fra den have med ny inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er første gang jeg har besøgt haven - men bestemt ikke sidste gang🍀🍀

      Slet

Send en kommentar